Jumaat, 5 Februari 2016

Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kesembilan Cara Gemukkan Bayi

 Jumaat 5/2/2016

Salam..
Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kesembilan Cara Gemukkan Bayi. Syukur hari jumaat telah tiba sekejap sahaja masa pantas berlalukan...



Pagi tadi just kisar sebiji kurma untuk beri makan pada bayi..

Sambil aku bersarapan tadi lagsana aku buat kelmarin maish elok lagi. Part nak bagi bayi makan puri kurma sungguh mencabar yelah menu ada kurma sahaja huhuhu..apa dia dah pandai menolak sesekali telan dan makan jugalah..



Aku tengah makan lagsana dia memandang hee..apa lagi suap sikit mulut sungguh laju jer baby nganga dan lepas itu aku bagi dia minum air kosong dan selangkan dengan puri kurma. Lama-lama puru kurmanya habis.lega hatiku..

Tengahari sampai ke petang aku rebus ubi kentang dan fish cake. Fish cake biar masak betul-betul kemudia kisae dengan ubi kentang masukkan sedikit bubur. Kisar hingga halus ya. Pada usia bayi masa nak masuk 6 bulan aku bagi benda bagi dia makan tapi sikit..sikit takl bagu makan secara mendadak. Sekarang tiba masa aku bagi makan campur 2 ke 3 bahan ..



Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kesembilan Cara Gemukkan Bayi.
Petang itulah menunya baru habis makan licin sungguh. Nampak gaya ada stok lagi boleh bawa ke malam. Selalu aku tak bagi bayi makan malam..apa cuma minum sahaja bagi dia susu badan macam biasa. Kalau ada makan sikit aku akan suap bby sikit je makanan dalam ,ulut dia untuk dia merasa...bukan apa sebab pagi tengahari dan petang dia makan...


Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kesembilan Cara Gemukkan Bayi. Itulah menu untuk hari ini. Moga esok lebih meriah lagi resepi bayi 6 bulan ke atas. Amin

Tiada ulasan: