Khamis, 4 Februari 2016

Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kelapan Cara Gemukkan Bayi

4/2/2016 Khamis 

Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kelapan Cara Gemukkan Bayi. Oh no..pepagi aku sudah blur. Apa yang aku buat untuk sarapan harni ini adalah nasi goreng untuk anak aku yang sulong bakal di  bawa bekal ke sekolah agama rakyat nanti. Lepas itu goreng mee untuk makan pagi ni nanti..ada lebih petang semalam just panaskan sahaja..licin terus..


Pagi ini aku kisar sebiji kurma biasa katakan kurma saiz besar macam dua biji kurma rasanya. Jadi memadai aku guna sebiji sahaja. Kala hari lepas aku terus letak kisar dua bijik heeee..

Kurma sebiji, kentang satu biji setengah dan lobak siap rebus dan kisar terus. Bayi laju makan heee..syukurlah cukup untuk stok makan jam 11-12 tengahari nanti.ahai..




Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kelapan Cara Gemukkan Bayi...Petang karang plan biskut heniz beli kat aeon tu..biskut ada bagi baby makan kemam dan cair dalam mulut tapi bby tak makan, kalau makan sikit jer pastu simpan dalam peti ais aduh stress aku jap..esok dua hari selang berikutnya suami pula beli biskut yang sama..geram tol pulak.. Jadi cadang biskut tu kisar dan campur dengan sedikit nasi mungkin.. 

Haaa..padahal harni aku pagi bikin nasi lemak deiii..hurm..masak nasi sikit pakai piuk kecil cian dia huhuhu...

Untuk aku cam biasa air kisar macam perlu habiaskan... stok kurma tepung susu. kalau done aku buat kalau tak esok aku buat kikiki..


 Jubah Kembang Payung, A Cut Moden, Empire Cut 

Resepi Makanan Bayi Dan Hari Kelapan Cara Gemukkan Bayi  ada banyak cara untuk diy makanan bayi asal kisar cukup lumat dan yakin masak sepenuhnya maka makanan itulah yang terbaik untuk bayi anda..

Tiada ulasan: