Khamis, 7 Mei 2015

Kehamilan Trimester Ketiga Minggu 30 Masuk 7 Bulan

As salam..

Kehamilan Trimester Ketiga Minggu 30 Masuk 7 Bulan. Berehati seketika..baru sahaja pulang dari kampung halaman. Menjeguk mak ayah kampung kebetulan ada kenduri nak sambut kedatangan bulan ramadhan dan ada sedikat bacaan doa tahlil.


Homemade cara buat jubah kembang payung ke jubah princess cut

Mudah Buat Jubah Pola Kembang Payung, A Cut Moden, Empire Cut


4/5/2/2015 alhamdulillah usia fetus kehamilan mencapai 30 minggu masuk 7 bulan!..sungguh cepat masa berlalu sekarang tenga dok taip baby dalam ini gerak-gerak sungguh aktif. Alhamdulillah padanya panjatkan..bersyukur sungguh tidka terkata atas nikmat ini beri pelung kedua untuk mengandung.

Waktu fasa kehamilan ketiga katakan sungguh mendebarkan masa ini sungguh terasa :

  • Badan kita akan rasa berat pada bahagian perut dan hadapan sebab pemawakan baby dekat dalam..biasalah orang dalam makin tembam lagi nak penghujungnya..

  • Dapat rasakan aku tidak boleh berdiri terlalu lama kalau masak aku akan duduk sekejap dalam 5 minit pastu sambung masak balik huhu...

  • Posisi untuk aku tidur aku sukar. Elok tidur bahagian kiri utamakan tapi tapi la ni tidur mengiring kiri pun susah kanan pun susah. Sudah letak bantal atas kepala double lagi kat bahagian kaki tapi itulah nikmat dan dugaanya bila hamil..sabar selalu.

  • Aku terlalu cepat emosi kalau orang salah bergurau mudha sahaja angin aku naik tapi selalu tak lama sebab nak perhatian kot haa. ker ini part aku jer yang rasa heee..
  • Saat ini bayi dalam terlalu aktif tak kira masa tapi ada satu masa dia akan diam terlalu lama. Pernah aku risaukan sehari suntuk kau dia gerak huhu..bila baca sumber ilamu baby akan tidur ikut time selau 4 jam dia akan tidur pastu akan jaga kembali.

  • Kehamilan Trimester Ketiga Minggu 30 Masuk 7 Bulan. Bayi usia 30 minggu juga katakan alah pada cahaya dan bunyi. Anak suluh cahaya lampu dekat perutku dia berikan respon begitu juga kalau aku buka atau usik plastik, anak main lego berlaga dengan mainan yang keras dia bayi dalam akan beri respon gerakan kuat atau perlahan. Ada masa dia akan tendang dengan kuat umpama terkejut ada juga.aku ada beberapa kali terserrntak semasa tidur agaknya dia terkjut apa aku tak tahu haa..tapi sungguh aku ingat aku mimpi tapi dalam perut kuat sunggu terasa ia bergema..


  • Suka usik bayi saat ini bila minum ais sejuk dia akan cepat bagi respon bergerak haa..sungguh kejam..tapi boleh cuba. Ada baca buku pa ma kata orang hamil boleh minum ais melainkan masa pantag tak boleh le kau hadap heeee..

  • Saat ini korang akan rasa rajin teramat sangat masa fasa kehamilan kedua juga walaupun letih korangny akan lebih bersemangat. Aku baru sahaja DIY barut bayi itu masih berbaki. Jangan tak tahu sempat juga potong kain masa usia kandunganku 6 bulan waduh...
  • Mudah rasa mengantuk tapi sukar nak tidur cuma dapat bersandar dan baring atas sofa sahaja. Boleh katakan saat kehamilan tujuh bulan akan ganggu kitaran tidur kita..bila tka cukup tidur kita akan rasa mood atas awan jer..kalau cukup tidur kita jadi rajin tak bertempat tapi sayang tak boleh hadap satu kerja terlalu lama..

  • Aku makin rajin buat sarapan pagi pada penghujung kehamilan ke 6 masuk minggu kehamilan ke tujuh juga begitu siap dengan masak tengahari lagi. Apa  aku suka masak jam lapan pagi kemudian baru hadap blog,menjahit dan sebagainya. Kalau dulu sebelum ini masak jam 10 ia tidak aplikasikan lagi...

  • Mula memikirkan barang bayi dan keperluan aku masih tak cukup lagi harapkan masa ada ini masih sempat mencari dna membeli banag itu nanti.

  • Perasaan aku semakin bercampur-baur bila memikirkan saat kelahirna bayi nanti. Ini memang semua ibu tak boleh elak. Dapatkah kit abersalin noraml, baby dalam ok ker macam persaan akan menjadi satu. Kala tanya pada suami biasalah depa apa nak rungsingkan bangatkan hee.eEEE..


 Kehamilan Trimester Ketiga Minggu 30 Masuk 7 Bulan semoga semua akan berjalan dengan baik sahaja amin..

Tiada ulasan: