Rabu, 15 April 2015

pengalaman pemeriksaan gigi klinik kerajaan semasa hamil

As salam...

Dairy ini masih berlagu lagi. Pemeriksaan Gigi Wajib Semasa Hamil.Tidak mengapa walaupun ia tidak ada sebarang komen dari pembaca cukup untuk tatapan diri sepanjang bergelar blogger 2009 hingga sekarang.. Ia sedikit harap dapat memberikan info berguna pada sesiapa yang singgah ke sini..

Homemade cara buat jubah kembang payung ke jubah princess cut

Mudah Buat Jubah Pola Kembang Payung, A Cut Moden, Empire Cut




Pengalaman pemeriksaan gigi wajib semasa hamil  kali ini sudah dua kali ia tunda. Pertama pada 10/4/2015 hari jumaat. waduh..bila sampai jam 8 pagi boleh pula jururawat pembantu gigi kata nama aku tak ada dalam senarai gerrrr...sabarlah. akhirnya aku keluar dari klinik gigi dengan membawa perut yang memboyot ni tunggu bas ke teksi kononnya. Akhirnya gagal dapat apa imoikan apa lagi nak call suami telefon awam pula buat hal..Aku amik keputusan masuk klinik gigi buang air kali kedua. Terus buat keputusan pasir pinji susah nak dapat bas teksi sebab tahu dari lagi...sebab tahu kalau kedua kali buang air akan ada berlaku buang air kecil lagi...Penat geram juga keadaan macma ni bila ia tundan gara-gara YM katanya ada meeting huu..akhirnya mereka kasihan aku aku cuma dapat cek gigi biasa sahaja sambil buka buku merah gigi. 

Kes kali ini dia kata artu tak jadi datang caru call..
aku jadi datang terus buat apa nak call...
patut dema call sebab temujanji batalkan..tak kita tunggu jer adoi...

Jam 12.30 tengahari suami sampai aduh..aku rasa lega..dia cuba menenangkan aku...mujurlah aku cepat sentuh dengan caranya rasa marah padam dengan reda dan redha...Tapi ikutkan lama gak aku dudukk klinik gigi tu dari  pagi sampai tengahari tau huhu..



14/4/2015 hari selasa suami ambil cuti. Dia plan nak tampal gigi tapi buat tampal gigi dekat pekan.cepat sahaja walaupun sementara kata doktor. Habis urusan itu terus kedai beli barang dapur sikit dan balik rumah sebab ada baki 2 jam lebih lagi nak ke klinik gigi  aku katanya date temujanji jam 2.00 petang. cuak pengalaman pemeriksaan gigi wajib semasa hamil nak tampal gigi masa hamil katanya heee...akhir masa itu sampai juga aku sampai jam 2.30 petang. Sakit jiwa bila pekerja klinik kata hari ini kakak pembantu urusan pergigian untuk ibu hamil itu tak ada dan doktor pula hari ini ada meeting lagi katanya doktor gigi itu berpangkat orang besar dalam klinik gigi tu juga dia memang sibuk.. Aku akur sahajalah dengan suami..Hampa bila keluar dari klinik gigi. Date seterusnya pada hari jumaat 24/5/2015 hari jumaat minggu depan..

Kes kedua..Kalau tak jagi kenapa mereka tak boleh call kita? huu..



Nak tampal gigi pun susahkan. Patut pekerja doktor kata sebab itu orang kita tak suka ke hospital kerajaan salah satu sebabnya date asyik tertangguh..kalau tangguh seminggu ada dapat jumpa lagi. buat tangguh sebulan sekali sahaja heee...minggu ni kita ok jumpa doc tak der hadoi...

Kelas Cuti Sekolah Jahit Baju Kurung Tradisional, Jahit Baju Kurung Moden, Jahit Baju Kurung Riau Pahang, Jahit Baju Melayu Seluar Dan Jahit Pelbagai Jubah A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut Dan Pelum


Aku suami mendengar diam senyum kelat sahaja...


pengalaman pemeriksaan gigi klinik kerajaan semasa hamil.. Di ketika itu aku hanya mampu diam tak marah cuma marahnya sekejap adakah ini ragam ketika hamil..mood sering tak tentu arah patut aku marahkan orang tu ni sabar jer adoi...dalam hati kesal jugakan sebab susahkan kitalah.

Tiada ulasan: