Selasa, 3 Jun 2014

gembiran vs Sunyi Tidak Terkira

Salam..
Cuti sekolah mak ayah serta kakak.anak sedara abang ipar datang ke rumahku.Indah walaupun cuma tiga hari sahaja terasa bahagian dan kemerian terisi di dalam rumahku.

Kata orang bila tetamu laur nertandang ke rumah kita rezeki akan datang menyinggah tanpa mengira masakan..

Bermula hari 30/5/2014 jumaat..
Keluarga dari Melaka tiba. Hari nanti penuh ceria. Aku sempat juga menyediakan nasi ayam untuk mereka.

31/5/2014 sabtu
7.00 pagi itu kami pekena menu roti canai kampung..
Lepas itu barulah aku gerak ke rumah mak mertua kuala kangsar ada majlis bercukur itu habis jam tiga petang. Memang seronok sikit sebab mak dan ayah ada tak aku rasa sunyi dan terlalu merasa bosan.

kakak dan suami ke laketown ada kursus ikan katanya...

1/6/2014 ahad 
8.00 pagi berikutnya kami bergegas ke cameron highlands gitu heee.seronok.Rasanya ini kali kedua aku pergi. Sebelum ini aku pergi masa anak usia dua tahun itu kalau tak silaplah heee...

Pergi bersama mak ayah kakak rasa seronok sebab ramaikan rasa meriahlah gitu. Sempatlah juga memborong berry dan sayur selonggog rm10.00 gitu heee...

Tapi hiba bala ayah tak dapat jalan jauh. Ayah cuma duduk di batu dan mak menunggu ayah di sisi. Kerana sakit jantung mula perit di dada. Tapi syukur perjalanan semua menggembirakan heee..Last kami singgah ke ladnag teh.



2/6/2014 isnin
Mak ayah dan kakak bersiap untuk pulang semua ke Melaka. Sedialah bangat sebab tak lama mereka duduk di rumah aku. Waktu yang paling lama bila kami keluar itulah masa yang dapat kami mengusik, berkata-kata. Sampai di rumah masing-maisng letih asyik jalan sana sini al maklumlah cuti sekolah katakan...

Pagi jugalah si dia memulakan tugas berkerja seperti biasa ;)

Nota hati. mak tinggalkan kain batik dan baju kedah di rumah aku.sebagai pengubat rindu.ayah pula meninggalkan kain pelekat dalam bilik solat.sedih..sayang nak basuh kain pelekat ayah..

Tiada ulasan: